Madkurvstur til Nellemanns Have

DSC_0971_rettet

En lørdag midt i juli mødtes en flok glade mennesker i Nellemanns Have i Sæby, det var flygtningenetværket i Røde Kors i Sæby der havde inviteret til en hyggelig eftermiddag.

Vi havde aftalt at vi skulle grille sammen, men det blev i stedet en Madkurvstur, pga. tørken var der afbrændingsforbud, derfor kunne vi ikke grille.

Vi var en blandet flok af børn og voksne – kvinder og mænd – flygtninge og frivillige, der mødtes i Madkassehuset med vores ”madkurve” hvor vi hyggede os sammen mens vi spiste vores medbragte mad.

Vi havde taget forskellige udendørs spil med, som børn og voksne morede sig med.

Bagefter var det tid til at gå på opdagelse i haven, en af deltagerne blev opmærksom på havens ”Woop app”, som hun downloadede, hvorefter børn og voksne gik på ”jagt” rundt til de10 poster i haven, det var en ny måde at opleve haven på, der var meget at se på, og deltagerne var glade for at lære Nellemanns Have at kende!

Denne naturperle i Sæby er det ideelle sted at samles til udendørs samvær.

Tilbage i Madkassehuset, var det blevet tid til eftermiddagskaffen, nogen havde også frugt med, som blev delt ud, både børn og voksne nød solen og samværet, mens snakken gik på kryds og tværs – der blev også lejlighed til, at de voksne igen legede med børnene.

Vi var enige om, at vi havde haft en dejlig sommereftermiddag sammen, med solskin og gode oplevelser.

Ruth Christensen