Officiel Åbning af Røde Kors Frivillighus i København

H.K.H. Kronprinsen forestår indvielsen af Røde Kors frivillighus torsdag d. 30. november 2017. Sammen med frivillig Jonna Møllemand knytter Kronprinsen symbolsk et bånd der markerer åbningen af huset på Blegdamsvej 27, København Ø Røde Kors har indrettet et frivillighus foran landskontoret i København. Idéen bag frivillighuset er at skabe et samlingssted, hvor frivillige i Røde Kors kan mødes og udvikle den frivillige indsats for sårbare i både Danmark og i verden. (Foto: Bax Lindhardt/ Scanpix)
HKH Kronprins Frederik Klipper snoren til det nye frivillighus

Røde Kors Nørkleri i Sæby har skabt speciel snor.

Da Kronprins Frederik torsdag den 30. november klippede snoren over til Røde Kors’ Frivillighus i København ved indvielsen, var snoren skabt af Sæbys Røde Kors Nørkleri.

Billeder af indvielsen kan findes på Kongehusets hjemmeside -følg dette link

For at gøre noget ekstra og helt specielt ud af snoren, er Nørkleriet i Sæby blevet bedt om at lave den.

– Nørkleriet fik nogle mål og idéer til snoren. Og da det hele skulle udføres med kort varsel, gik to af damerne straks i gang med at tegne og regne, fortæller Connie Larsen fra Nørkleriet.

Snoren bliver hvid med røde kors i og i enderne, og der kommer til at være Dannebrogsflag på den.

– Vi er meget stolte og beæret over, at det er vores gruppe hér i Sæby, der er blevet bedt om at lave denne opgave, slutter Connie Larsen.

Hun er blevet indbudt til at overvære indvielsen, men er desværre forhindret i at deltage.

Kilde: Sæby Avis